lördag 15 november 2014

Det gör så ont i mig idag. Håller på att titta igenom saker som ska rensas och hittar mer och mer som jag inte kan göra mig av med.

Som detta. Ett lakan med dina och pappas initialer. Tårarna rinner när jag tänker på hur du suttit och sytt... detta. Vilka tankar och förhoppningar hade du när du la stygn till stygn? Vad fanns för drömmar om framtiden? Er framtid tillsammans.
Tror inte att det blev riktigt så.
Tyvärr.
Nu har du bara en dröm. En önskan.
Faaaaan, rent ut sagt.
 
Foto: Det gör så ont i mig idag. Håller på att titta igenom saker som ska rensas och hittar mer och mer som jag inte kan göra mig av med.

Som detta. Ett lakan med dina och pappas initialer. Tårarna rinner när jag tänker på hur du suttit och sytt detta. Vilka tankar och förhoppningar hade du när du la stygn till stygn? Vad fanns för drömmar om framtiden? Er framtid tillsammans.
Tror inte att det blev riktigt så.
Tyvärr.
Nu har du bara en dröm. En önskan.
Faaaaan, rent ut sagt.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vi heter Jennika och Karin. Vi studerar till sjuksköterskor på Mälardalens Högskola i Eskilstuna. Vi ska skriva vår c-uppsats nu under termin fem som ska handla om upplevelsen av att vara närstående vid demens sjukdom.
    Efter att vi läst din blogg så finner vi den väldigt intressant och den berör oss. Vi undrar därför om vi kan få använda din blogg som material till vårt resultat i uppsatsen? Vi behöver alltså DITT samtycke. Texterna från din blogg kommer att vara anonyma och vi kommer aldrig att skriva ut namn, platser eller liknande som skulle kunna knytas an till dig. Vi kommer endast använda din blogg till vår uppsats och inte till något annat.
    Du har även rätt att avböja ditt samtycke under arbetes gång. Tacksam för snabbt svar.
    Med vänlig hälsning Jennika och Karin
    Jgn12003@student.mdh.se
    Khm12001@student.mdh.se

    Handledare: Agneta Mählqvist, Maja Stenberg

    SvaraRadera

Fick du lust att säga nåt? Gör gärna det :-)