onsdag 17 oktober 2012

Praktiskt taget

Fotvård - Dina fötter ser hemska ut igen och naglarna måste klippas. Jag klarar inte av det. Både för att de är stenhårda och för att jag äcklas av det. Som klor är de. Precis som mormors.

Glasögon - Dina ögon har behövt en översyn sedan länge. Du orkar inte säger du. Du måste. Huvudvärken du dras med blir ju bara värre med fel glasögon. OK, jag lyckades limma de du har så du slapp de andra som är över 20 år gamla. Så gjorde mormor också. Lånade eller tog några gamla.

Du blir mer och mer lik henne. Det som har varit din värsta mardröm. Du har alltid sagt att du inte vill bli som hon. Inte sån. Inte elak. Inte den söndervärkta kärringen.

Du är där nu, mamma.

Man jag ska nog se till så att dina fötter och ögon får sitt i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Jag hade sådan tur att min mamma ville ha hjälp o ville till ett hem, så det gick ju jättebra. Nu har jag en moster som vägrar inse fakta. Om två veckor ska jag ner o börja med besök hos doktor och någon handläggare hos kommunen. Jag har 40 mil enkel resa till de små tanterna och jag har bara en manlig kusin, utan ansvar, du vet...

    SvaraRadera

Fick du lust att säga nåt? Gör gärna det :-)